Monday, October 19, 2009

~Menu Mingguan~

hai u olls..hehheh...

Assalammualaikum & Selamat Pagi semua...

aku nk berkongsi ckit cerita pada weekend yang lalu...pada weekend yang lalu aku telah mencuba resipi buat piza..mmg simple buat piza ni sebenarnya..resipi pun aku dpt dari kawan aku...yang sedihnya aku tk dpat nk tgkp gmbar piza aku tu sebb nye bateri kamera plak dah abis..tkpe next time bila aku buat lagi aku akn post kan gmbar & cara2 membuat piza...bagi aku ok la..1 try kan biasa la pasti ada yang tak kena..mula2 ingat dh masak toping nye tapi lom lagi..heat lagi dalam oven..hehehhe..lastly masak gak..alhmdulilah..sib baik hubby aku ckp OK, NOT BAD...heheheh..untuk pengetahuan semua, my hubby mmg seorang pengkritik masakan yang hebat..hehehhe..(pdhl suami aku tk pandai pn masak..sory dear..)

Piza aku buat tu dapat la dalam 3 bekas..byk gak tau..then aku pn bagi la cikit pada CT yang dok dkt uma aku tok dia rasa..hehehhe..memandangkan aku & suami perot org MELAYU la katakan tetap nak makan nasi gak malam tu..hehehe..so, aku dengan pantas & cekap pn masak la menu yang cukup simple (menu ats order my hubby) ikan bilis sambal & sayur air..hehehe..konon2 la nk western sangat tapi akhirnya nasi 1 pot abis gak kami bahan..hehhehe..

Pada hari Ahad lak, lepas je suami ku pergi ke kelas, aku pn menjalankan tugas sebagai isteri pergi ke pasar nak beli barang2 nak buat laksa...emm..dah lama tak makan laksa so aku pn dengan pantas & cepat membeli barang2. Sampai je uma terus main masak2 laksa..rebus ikan, rendam laksa...dan sebagainya..untuk pengetahuan semua resipi laksa ini adalah resipi turun temurun keluarga aku..ada rahsia di sebalik pembuatan laksa ini..kalu nk tau kena la try laksa aku ini ye..hehheh..konpom korang nak minta resipi ngn aku la...hehhe...

Kiranya weekend yang baru2 ni aku penuhi hari aku dengan pelbagai menu masakan..aku semakin rajin memasak (puji diri sendiri la plek..) dan semakin kurang membeli & makan di luar..hehehhe...alhmdulilah...so for da next weekend...ingat nak masak nasi aym la...hehehe..insyallah...akan cuba menjadi seorang isteri yang rajin memasak & menjaga perut suami nya..(aik???)



p/s : tk dpt nk upload gmbar..lain resipi aku akan tgkp pic & letak resipi ye..

No comments: