Monday, August 24, 2009

~..Salam Ramadhan buat semua..~

haii u all..hehehe..salam ramadhan ye tok kamu semua..

Pejam celik,pejam celik dah 2 kali ramadhan aku sambut ngn husband aku..hehee..bes sngt coz dis time, 1st posa aku smbut ngn hubby aku..last year bape ramadhan baru dpat smbut bersama disebabkan kitorg ni PJJ (PERKAWINAN JARAK JAUH)heheh...mmg bes..ari jumaat tu aku masak simple je sambal goreng, sup sayur campur & telo goreng..mak mertua aku bekalkan ayam rendang..sedap wei..aku & hubby makan tak hingat..byk siot..almaklumla esok kan dah nak posa...malam tu kitorg solat tarawih dirumah sahaja sebab nye aku tk larat sangat masa tu coz bebanan keje yang banyak di opis..heheheh..masa sahur aku panaskan saje lauk2 tu..malas la nk masak..(sian laki aku dapat bini malas..heheh)

Masa berbuka plak, pas je laki aku abis klas ari sabtu dalam pukul 6.00pm baru kitorg bertolak balik ke uma mertua aku di jengka...smpai je nak dekat berbuka posa..mak mertua aku masak ikan siakap masam manis, popia goreng, rendang ayam, sambal gesek (cili + grm = digesekkan sahaja) mmg sedap..tk terkata..tapi yela bila dah minom air mmg makan pun tk banyak..ehhehe..

tertelan lak air lior aku ni...keesokan hari nya pas sahur kami bertolak balik ke kuantan, petang ahad tok berbuka aku masak tomyam seafood & daging masak kicap...sib baik la rasa tomyam..heheheh..takut gak aku, kang mcam syok sendiri lak masak..almaklum la bulan posa kan...mane leh rasa..main campak2 je (aiceh gaya pro lak yang masak). Mak mertua aku pun kirimkan nasi lemak tok aku..masa tu ija buka posa di rumah aku....kenyang sangat..

so, petang ni aku tak tau nk masak pe..tmpat aku bekerja ni baru kuar kan pekeliling yang mana isnin - jumaat waktu bekerja 8.00 am - 4.30 pm sepanjang bulan ramadhan..alhamdulilah..tk perlu la untuk terkejar2 waktu..agak2 malas aku makan lauk semalam je..ehheheh...


p/s : plan nk g pasar ramadhan mane ye ari ni..hehehhe...

1 comment:

mEiZ SHA said...

angahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
mishhhhhhhhhhhhhhhh you laaaaa
:)

selamat pose ngah
:p