Tuesday, December 7, 2010

~10 November 2010~


..Wan Qaireen Rafiqa Bt. Nasrullah..

Tepat pada pukul 4.58 petang, 10 November 2010 hari Rabu bertempat di Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan....lahirlah seorang puteri kesayangan mama & ayah di dunia ini..Alhamdulilah..semuanya selamat...alhamdulilah, rasa sakit melahirkan anak mama ini hilang begitu sahaja apabila mama melihat wajah anak mama. Semasa mama melahirkan sayang, ayah ada di sisi mama memberikan mama sokongan...mama rasa sangat gembira sekali apabila terdengar tangisan anak mama dan saat doktor meletakkan anak mama di dada mama. Ketika itu mama rasakan dunia seakan berhenti menyaksikan kegembiraan mama. Penantian mama & ayah selama ini telah dimakbulkan...benar kata orang, setiap kejadian pasti ada hikmahnya..alhamdulilah, syukur...

Saat2 mengandungkan anak mama ni, tidak banyak ragamnya dan alahannya ...anak mama seperti memahami bahawa mama hanya tinggal seorang sahaja dan ayah hanya balik setiap hujung minggu...dia seperti mengerti...anak mama yang pandai & pintar...Semua menantikan kelahiran anak mama..mama & ayah lagi la menanti dengan penuh debaran...setiap hari & waktu kami berdoa agar anak mama sentiasa sihat di dalam kandungan...betapa bedebarnya mama bila menuju ke klinik untuk memeriksa jantung baby setiap bulan...alhamdulilah...segala debaran telah reda...

Kini, setelah lahirnya anak mama ke dunia ini...mama doakan semoga anak mama sihat sejahtera tubuh badan, menjadi anak yang solehah, mendengar kata ayah & mama...mama nk anak mama tahu, betapa eryn amat bermakna untuk mama...mama terlalu sayangkan eryn..mama rasa setiap pelukan kita berdua seperti tidak mahu mama lepaskan...setiap waktu & saat mama ingin bermain dengan anak mama...ehhehehe...benar kata orang...bila ada cahayamata segala penat terus hilang...dan sekarang aku merasainya...alhamdulilah..tima kasih di atas kurniaanMU YA ALLAH...aku berjanji tidak akan sia-siakan anugerah yang telah ENGKAU berikan pada kami sekeluarga...

Wan Qaireen Rafiqa...

Kau lah segalanya....


p/s : love u so much dear...



Tuesday, November 2, 2010

~ Masanya Bakal Tiba~


Assalammualaikum...

U all...mis u all la..ehhehe..dh lama tk berblog kan..ni tergerak la nk berblog sebelum masa ku hampir nnti..skrg bb dlm perut dh 37 minggu...aku & Mr. Mont dlm tgh berjaga2 la skrg...

Mmg seronok tapi debaran nye terasa la gak..yela nk melahirkan anak sulung kan...pengalaman tkda plak...byk dgr dari ibu & ibu mertua, kawan2 dan menimba ilmu dari internet....tk kurang juga cerita yg mengerikan semasa bersalin..eheheh..biasa la suma tu, ambil yang mana positif dan yang negatif tu kita buat2 dengar je la...bukan tknak dengar tapi kalu dengar buat menambahkan debar buat pe..asik terfikir je kan...eeheheh..lagipun Mr. Mont tk bagi aku dgr cerita-cerita waktu bersalin yang menyeramkan...dia takut aku takut tok menghadapinya..ehehheeh...

Yang besnye, skrg ni aku tgh tunggu adik ipar aku bersalin..due dia 10 November ni...emm..tak silap aku dlm minggu ni...tk sabar aku nk tunggu kelahiran ank dia..hari2 aku tanya Mr.Mont adik dia dh bersalin lom..heheehhe..almaklum la..dh lama tk pegang bb kecil ni kan...rasa nk sangat pegang bb dia..tk lama pas tu aku lak, insyallah..kalu tkda pe2 aku dijangka 26 November..2 minggu selepas adik ipar aku bersalin..Noni, kuatkan semangat ok...eehhehe..byk2kan berdoa..ecah doakan semoga Noni & ank selamat...Kepada biras aku..Mr. Sayut...bersedia la untuk menjadi ayah...mesti sama berdebar cam Noni gak..ehhehe..yela, suami mana tk berdebar bila isteri nk melahirkan anak sulung kan...ehhehehe....so, guo luck ye..sayang noni...ehheheh..

Aku bersyukur sangat tidak terhingga..yela, Mr. Mont dapat ditukarkan di UiTM Kuantan..15 November 2010 ni baru mula bertugas di Kuantan..sepatutnya 1 November tapi dapat surat 15hb...tkpe la as long as dia dh dapat tukar...Sayang..2 thn lebih tau saya nntikan berita ini..ini lah dinamakan rezeki anak kan sayang...ALHAMDULILAH....akhirnya, di akhir2 aku mengandung ada dia disisi aku..selama 9 bulan aku hidup berdikari bersama anak dalam rahim aku...segalanya aku uruskan sendiri tapi setiap minggu Mr. Mont balik dia la yang menguruskan hal2 rumah..bertuah sangat dapat suami yang baik dan prihatin pada isteri...hehehe..tq sayang..DIA tahu apa yang terbaik tok kita..tk perlu lagi kita mempersoalkan kerjaNYA...

Semoga DIA mempermudahkan aku melahirkan anak sulung ku ini bila tiba masa nya nnti..AMIN...


P/S : sahabat2 ku sekalian..doakan la semoga aku & bb selamat ye...Sayang u all...

Tuesday, October 26, 2010

WBP 9225

Assalammualaikum u all..

N3 kali ni agak lain ckit kan tajuk dia..bukan aku nk jual no plat keta ye tapi nk menceritakan sesuatu...dang ding dung...
mmg gerun..sebb N3 kali ni aku nk cerita kan kisah keBENGANGAN aku pada hari sabtu yang lepas...

Gini cerita nya...

Pada hari Sabtu yang lalu, aku & Mr. Mont on da way nk g Tanjung Lumpur menikmati ais kacang & sata....Dalam menunggu traffic light warna hijau tiba2....datang sebuah keta PROTON SAGA (lama) warna BIRU no plat WBP 9225 mengesel kan badan keta nya ke keta Mr. Mont!!! JEnG3x....aku terasa keta aku bergoyang masa tu..then tk semena2 keta itu terus belok ke kiri seolah2 dh perasan dia terlanggar keta aku..DAMN!!! aku masa tu mmg naik gila dah..aku suh Mr. Mont kejar...tapi dia relax je..dia leh gelak2 lak..aik..aku pun ckp la..Eh, abg dia langgar keta kita la...jom la kejar...leh je kejar, dia kat sebelah kita je ni..jom la..(dlm nada bengis gila) ala yang..dia tk langgar tu..tayar dia je bergesel dgn keta kita..aduyaii..suami ku..sabar nye dia...
aku pun balas balik kata2 suami ku itu..abg, saya tgh BARAN ni...(aku dgn bongkaknya ckp, masa tu aku nk pusing je stereng keta kejar dia) Mr. Mont bleh gelak je..aku dgn pantas ambik pen & kertas catit la no plat keta tu..yg bes nye Mr. Mont tegur aku..eh yang itu bukan keta proton WIRA la..tapi SAGA...aku dgn bengang jawab balik, Ah lantak la..janji proton gak..(hahaha..aku mmg lemah bab2 jenis keta ni..yang aku tau KERETA je..hahahah)

aku mmg tk puas ati..sebb nye aku rasa mmg dia langgar keta kami..aku minta Mr. Mont benti kat stesen minyak berdekatan..then Mr. Mont pun benti la..lalu, aku dgn pantas nya turun dari keta menuju ke dpn keta..aku nk kepastian..dan akhirnya...geseran di keta kami nmpak dgn jelas..kan aku dh ckp..mmg kena..Mr. Mont pun turun tgk..dgn relax dia jawab...Ala tkpe la, skit je ni..bila polish ni ilang la..(smbil amik kain & basahkan dia lap kesan geseran tersebut) aku tgk muka Mr. Mont, dia dgn tenang senyum je & ajak aku masuk keta..aku terdiam je tgk aksi dia..dan tambah aku terdiam tk terkata ialah bila Mr. Mont dgn relax jawab balik suma pertanyaan aku (nape tk kejar keta kambing tu..) Ayang..abg boleh nk kejar keta tu..tapi dlm keadaan ayang cmni abg tkt dlm kita nk kejar kang tkt kita lak yang aksiden..lagipun ckit je tu..tk kemek pun..bior la dia lari..tk kemana pun..aduhyaiii..sejuk hati aku dapat seorang suami yang cukup sabar & tabah...(bersyukur pada MU YA ALLAH..)sambil aku dgr kata2 suami ku, aku mengusap perut ku sambil berkata2 dlm hati..aku mohon pada mu YA ALLAH moga anak yang bakal aku lahirkan ini menjadi sabah & tabah seperti ayah nya..AMIN...

AKu pun jawab la balik pada suamiku..Yela bang..(dlm nada redha je la...) tapi rancangan nk makan ais kacang + sata tetap diteruskan...mungkin aku msa tu masih dlm mood marah kot..dgn banyak nya aku melantak makan petang...bayangkan sata 3 biji, laksa semangkuk, udang 1 cucuk (5 ekor), ais kacang semangkuk & sotong goreng tepung...ha amik ko..pueh perut aku...ahhahahaahhah...pas je melantak aku pun gerak la balik, coz tkda mood nk jalan2 dh..ini semua gara2..keta kambing tu...cis...kambing panggang tol....belacan kotak busuk!!!!

aku nk bagi nasihat pada ko ye tuan kereta WBP 9225..Aku anggap ko lari tu sebb ko tkda duit la nk bayar kat aku nnti kan..so, aku dh maafkan ko...tapi ko jawab la di akhirat nnti..mungkin org lain tk nampak tapi DIA sentiasa melihat kita bro....fikir2 kan la...


p/s : Pandai buat pandai la tanggung..

Monday, October 11, 2010

~Rindu Terubat~

~34 weeks~

Hai u all...Eh bagi salam dl..
ASsallammualaikum....ehheheheh...fuh..akhirnya ari ni berpeluang juga mengemaskini blog aku yang dh lama bersawang..just nk berkongsi kegembiraan di hati ini...ehheheh..bes gile..ari rabu baru2 ni ibu & ayah aku datang ke Kuantan menjenguk aku disini..diorg merehatkan diri mereka di sini shingga ari sabtu malam..perghhh..mmg bes ok!!! bayangkanlah aku tk dpt jumpa diorg hampir 7 bln gak la..bukan aku tknak balik tetapi di atas nasihat doktor meminta aku tidak membuat perjalanan yang jauh bagi menjaga kandungan aku....alhmdulilah, kandungan aku sekarang berusia 34 minggu...tinggal sebulan lagi untuk melahirkannya..aku mengharapkan semoga aku & bayi selamat hendaknya...
Berbalik pada cerita tadi, selama ibu & ayah aku berada disini..aku dilayan bagaikan puteri...ahahhahah...mmg bes...mana taknya, pegi & balik keje ayah anta, balik uma makan terhidang..pastu oder je nak pe..balik je keje terus ada atas meja makan...wah...sangat kenyang & sedap OK!!!! i looooiikkkeeee!!!!! makan jangan cakap la kan...mmg bertambah2 kan...selera sungguh..selama 7 bulan tk merasai masakan ibu aku...so, 4 hari 3 malam tu mmg aku merasai masakan ibu aku je...selesa sungguh rasa perut...terima kasih ibu..
sejak2 aku ngndung ni rumah aku mmg tk berkemas la..penat & tk larat nk mengemas, so 1 day tu bila aku balik je uma aku tgk bersih gile uma aku..haahhahah..dari luar uma, dalam bilik sehingga la kat dapur...bersih & licin je lantai uma...ini semua adalah hasil pertolongan ayah aku..malu la gak kan..tapi apa kan daya ayah aku mmg seorang yang suka mengemas uma...ehhehehe...terima kasih ayah...
Hingga la pada suatu malam tu, ibu aku menyerahkan sehelai kertas yang bertulis kelengkapan @ persiapan bekalan untuk ibu & anak semasa hendak ke hospital...aku pun dgn kusyuk baca kertas pemberian ibu ku...sehingga la di sebelah kertas tersebut..hampir menitis air mata aku membaca....huwwaaaa....sedihnya...tapi cover..tknak menunjukkan kesedihan di dpan ibu...Kata-kata di dlm kertas tersebut yang buat aku rasa sedih adalah...


Dari Ibu mu,
Telah ibu ampunkan dosamu, ibu halalkan air susu ibu dan doa ibu sentiasa bersama dengan anak tersayang ibu, buahati ibu..


huwaaaaaa......!!!! angah sayang ibu!!! tiba2 teringat segala dosa & kesalahan aku pada ibu aku...sekarang, kita harus pandang ke dpn..kenangan dl jadi kan teladan..yang baik kita ikut & patuh mana yang jahat kita jauhi..insyallah hidup kita akan diberkati...AMIN..

~hasil tulisan ibu ku~

Ok, stop pasal sedih2 k..sambung cerita balik...(kembalikan mood ceria tadi)

So, disebabkan kesibukan aku (konvokesyen pelajar & makan malam graduan) aku just ambil cuti sehari sahaja...ari kamis & jumaat aku kena lah kerja..sian ayah & ibu ku dok kat uma je...pada petang jumaat, aku & ibu, ayah, mteh, & pteh pas balik keje kami semua berangkat ke rumah mertua ku di Jengka nk melawat adik ipar aku..(Abd Rahman)..mteh & pteh aku 1st time tgk adik..diorg agk sedih dengan keadaan adik..tapi adik tetap cool & relax...itu yang aku kagum dgn adik ipar aku...dia redha atas apa yang berlaku atas diri dia..pas menjamu selera di rumah mertua ku, terima kasih mak...sedap sup mak masak..lebih kurang pas isyak kami semua berangkat pulang ke Kuantan..
Pada hari Sabtu pagi pula, aku & suami bawa ibu & ayah berjalan di pasar borong Pekan...bukan pasar borong jual2 ikan tau, tapi ni pasar borong jual pelbagai jenis baju, tudung, kain pasang dan macam2 lagi...tak tersenarai...hampir 3jam juga aku & keluarga berkeliaran & membeli belah di pasar tersebut...ibu aku lah orang paling suka sekali pergi ke pasar tersebut..dia ckp murah gila...dia nk datang lagi ke pasar tersebut..ye, nnti angah bawa kan...angah tau ibu suka shopping..heheheh..selesai shopping kami singgah menjamu selera (lunch) di rumah Andak (mak sedara Mr. Mont)...wah...meriah gila lauk2 yang dimasak oleh Andak..kebetulan masa tu Acik pn ada gak..tk ketinggalan Anjang pun ada di rumah Andak..apa lagi meriah la uma Andak masa tu..lauk yang telah Andak sediakan ialah masak lemak pucuk paku, cendawan bercili, sambal udang petai dan lauk singgang ikan..sedap nye..terima kasih ye pada Andak coz sudi masak kan sedap2 tok kami...pada Anjang & Acik tima kasih coz sudi melayan kami..ehheheh..
ibu & ayah aku sangat suka pergi uma Andak..yela, 1 keluarga ramah..tk kekok kata ibu aku..ibarat dh lama kenal...ehheheeh...selesai je makan tengahari kami pun pulang lah kerumah..mmg penat tapi bes..dapat bawa ibu & ayah g jejalan..ari sabtu petang tersebut aku tk dapat nk anta ibu & ayah aku menaiki bas pulang ke Taiping (pukul 8.30pm) kerana aku terpaksa bekerja di Bukit Gambang Resort menguruskan Makan Malam Graduan...sib baik ada Mr. Mont tlg anta ibu & ayah..terima kasih sayang..sedih nya tk dpat anta ibu & ayah...tapi tkpe..tinggal sebulan je lagi untuk aku bersua kembali ahli keluarga ku...YEAHHHHH!!!!! ehehheeh....



p/s : Debaran semakin terasa...doakan yang terbaik ye kawan2..




Tuesday, September 28, 2010

Tabah dan Terus Tabah

YA ALLAH..besar sungguh ujian MU YA ALLAH...

Adik..
K.Ecah hanya mampu katakan...tabah & kuat menghadapi ujian TUHAN ini..mungkin ada hikmah di sebalik apa yang berlaku....rasanya tak terluah apa yang ingin k.ecah katakan..hilang kata2..hilang fokus..sedih di kala mendengar semua berita daripada long...apatah lagi bila melawat adik nnti..YA ALLAH..berikanlah aku kekuatan.. aku mohon pada MU YA ALLAH..aku juga mohon pada MU YA ALLAH, semoga adik ipar ku itu diberikan kekuatan untuk meneruskan kehidupannya selepas ini..cekal kan lah hatinya YA ALLAH..Adik, semua org menyayangi adik..adik tidak seorang..selepas ini kita satu keluarga akan sedia membantu adik..sama2 susah, sama2 senang...suka duka kita bersama..

Mak..
Ecah tahu jauh disudut hati mak..ada sendu & tangisan yang tak terluah...ecah ada untuk mak luahkan semua nya..ecah sayangkan mak sangat2...ecah tau mmg mak terlalu sedih atas apa yang berlaku pada adik..mak mana tk sedih kan..Kita sama2 berdoa ye mak semoga kita sama2 dapat menjalani & menempuh ujian dari TUHAN ini..

Abah..
Seorang abah yang sangat kuat mental & fizikalnya..walaupun penat mana abah tetap tabah menghadapi ujian ini..mungkin dilubuk hati abah ada tangisan yang tidak bisa abah luahkan di depan anak2nya..ini kerna abah tidak mahu anak2nya melihat kesedihan nya itu..Abah, pergorbanan abah sangat besar..rasanya tak terbalas oleh kami semua..YA ALLAH, kentalnya semangat abah kami ini dan aku mohon pada MU YA ALLAH kentalkan lah semangat kami anak-beranak + menantu seperti semangat abah kami bagi menghadapi ujian MU ini..AMIN..

Sayang..
Seorang abang sulung yang memikul tanggungjawab yang berat sekarang ini..Kuatkan semangat sayang..saya ada untuk abang..kita sama2 hadapi ujian ini..

Adik2 iparku..
Sama2 kita berdoa semoga kita diberikan oleh NYA kekuatan & kecekalan bagi menghadapi ujian ini..k.ecah sayang semua adik2 k.ecah..kita saling memerlukan antara 1 sama lain...



p/s : Terima kasih kepada yang setia melawat adik..memberi kata2 semangat pada adik..terima kasih semua nya..

Wednesday, September 1, 2010

Semoga Cepat Sembuh

~abd rahman~

Pada hari Selasa (24 Ogos 2010 bersamaan 14 Ramadhan) jam 7.30 am yang lalu, aku telah menerima panggilan telefon daripada Mr. Mont...Aku mengangkatnya dengan suara yang ceria tapi sahutan dari panggilan Mr.Mont bagai berbeza..aku dimaklumkan oleh Mr. Mont bahawa adik beliau kemalangan pada pagi tersebut...YA ALLAH, terkejut sangat aku..masa tu pelbagai soalan yang ingin aku ajukan pada suamiku..tapi aku pendam kan dahulu kerna suamiku pada waktu tersebut sedang dalam keadaan yang agak tekanan..aku hanya mampu katakan kepada suamiku..SABAR YE SAYANG..APA2 BAGITAU...then talian pn diputuskan...adik ipar aku aksiden...terok ke?? kat mane ?? cane leh aksiden?? aduh..byk soalan yang berlegar di dalam fikiran aku masa tu..lebih kurang dlm 20 minit suamiku menelefon ku kembali...masa tu aku rasa kan suamiku dalam keadaan tenang sedikit baru la aku berani utk bertanya kan soalan yang pelbagai itu...ah lega...segala soalan telah dijawab dengan tenang oleh suamiku..

Apa yang aku respek dengan Mr.Mont ni ialah..dia seorg yang sangat tenang dalam situasi yang serius ni...aku harap2 time aku nk bersalin nnti (November) suamiku akan tenang jugak..hehehe..Alhmdulilah, adik iparku dalam keadaan selamat..tiada kecederaan terok yang berlaku..(ini apa yang dilaporkan oleh suamiku pada diriku)..semasa hari kejadian aku tidak dapat menjenguk adik ipar aku kerana pada 25 & 26 Ogos 2010 aku mempunyai bengkel di tempat kerja ku...

So, pada 27 Ogos 2010, lebih kurang jam 10.30am aku dan suami bertolak ke hospital Temerloh utk melihat sendiri keadaan adik ipar aku...alangkah terkejutnya aku setibanya aku di hospital..aku melihat keadaan adik ipar aku yang begitu naif sekali....sedih sungguh dikala aku melihat nya..kalu diikotkan hati..mau aku meraung melihat keadaan nya waktu tu..tapi aku pendam kan..hanya air mata yang bergenang di kelopak mata ku dan segera aku kesat agar tidak jatuh membasahi pipi ku....adik, kesian sangat k.ecah tgk keadaan awk..tk tertanggung rasa sakit yang adik alami...kaki sebelah kanan yang mempunyai 5 tmpat patah..kesemua tempat patah telah dimasukkan besi..YA ALLAH aku mohon pada MU YA ALLAH berikanlah adik ipar ku ini kekuatan bagi menghadapi segala ujian dari MU YA ALLAH..Berikan lah beliau ketabahan dan tingkatkan lah kesabaran beliau YA ALLAH..AMIN..

Aku melihat adik saat itu seorg yang tidak berdaya...setiap kali dia kesakitan aku dapat lihat air mata mengalir..mmg dia seorg yg kuat...sebb tiada esakan tangisan tetapi hanya lelehan air mata yang sedikit mengalir di pp adik...k.ecah kagum dgn adik..kuatkan semangat ye dik..

Sebelum aku pulang ke Kuantan aku pergi melawat adik ipar aku lagi, alhmdulilah...adik semakin segar dari sebelum nya..semakin kedengaran suaranya apabila berkata..dan yang penting adik ipar aku sudah mahu makan..bayangkan selama 5 hari beliau tidak lalu makan..alhamdulilah...syukur kepada MU YA ALLAH..nanti minggu depan k.ecah balik lagi..k.ecah datang melawat adik k..nnti k.ecah masakan lauk sambal ayam kegemaran adik...

Ramai betol yang datang melawat adik...alhmdulilah...terima kasih tidak terhingga kepada mak2 sedara Mr. Mont yang sanggup datang dari jauh dan berkampung di rumah nek..terima kasih...andak, acik, anjang dan semua sekali...hanya ALLAH yang dapat membalas segala jasa & kebaikan kalian..

Kepada adik iparku..semoga cepat sembuh ye..setiap apa yang terjadi pasti ada hikmahnya...kita tak tahu apa yang DIA tentukan utk kita..banyak2 kan berdoa ye..semua org menyayangi adik dan mendoakan adik cepat sembuh..

Kepada keluarga mertuaku, terutama abah & mak...kuatkan semangat..sama2 kita hadapi ujian ini..hati ibu ayah mana tk sedih melihat anak tersayang terlantar di katil hospital..apa yang mampu ecah cakap...ecah akan tolong abah & mak sedaya yang mungkin..

Kepada adik2 Mr. Mont, k.ecah tau semua adik2 ipar k.ecah baik budi pekertinya..alhamdulilah..bersyukur kepada TUHAN kerna dikurniakan adik2 ipar yang baik & ringan tulang..tidak mengira penat lelah menjaga adik tersayang kalian..semoga ALLAH membalas segala jasa kalian..semoga ALLAH meningkatkan kesabaran kalian semua..k.ecah ada utk kalian memerlukan bantuan..

Kepada suamiku, Mr. Mont (walaupun kini semakin kurus kan)...kuatkan semangat..saya doakan semoga sakit dipinggang abang akan berkurangan..harap2 tiada apa yang berlaku..risau sangat saya melihat abang dikala sakit..tdo malam tk lena..tk sanggup nk tgk bang..harap2 sakit itu hanya la stress otot seperti yang dikatakan oleh doktor..Semua mengharapkan abang cepat sembuh..oleh yang demikian, abang yang sulung seharusnya kuat dan saya tahu jauh disudut hati abg merasa ralat atas apa yang terjadi..saya faham bang..tapi ini semua ketentuan DIA..mungkin sesuatu yang baik akan berlaku kemudian hari kita tidak mengetahuinya..oleh itu, buang jauh2 perasaan tersebut..tiada siapa yang bersalah dalam hal ini..Saya ada untuk bersama dengan abang..saya sedia menghulurkan bantuan sekiranya abang memerlukan bantuan saya..selagi termampu saya akan tolong bang..saya sayang abg sangat2..jaga kesihatan ye sayang..


p/s : Kawan2 doakan lah semoga adik ipar saya cepat sembuh...AMIN..


Monday, August 9, 2010

~Salam Ramadhan~

Assalammualaikum u all..pejam celik pejam celik dh nk posa kita kan..

Di N3 kali ni, aku nk ucapkan selamat menyambut ramadhan yang mulia ye..semoga kedatangan ramadhan kali ini aku doakan kenangan yang manis utk sahabat2 sekalian...Yang mana tk abis ganti posa tu..tk leh dh nk ganti kan..so, kepada yang dh berjaya gantikan posa selama sebulan..TAHNIAH diucapkan..anda mmg hebat...heheeheh..

Ini merupakan kali pertama aku menjalani ibadah berpuasa dalam mengandung..aku harapkan aku & bb selamat hendaknya menjalani ibadah puasa tahun ini..(harap2 penuh la..hehehe)...doakan aku berjaya ye tok berpuasa sahabat2 sekalian...almaklum la, dh biasa makan je byk masa..pastu nk posa lak..mau terkejut perut ni..yela 2 mulut kan..harap anak dlm kandungan ku ini memahami..pasni waktu sahur aku kena la makan over2 ckit..makanan yang berkhasiat..tapi bila pagi2 tu nk makan over ape kan..mata ngntok je..ehhehe..

So, tahun ni..seperti tahun2 yang lepas juga...aku masih lagi berpuasa seorang diri tanpa suami disisi kecuali weekend baru suami ada..(almaklumla, Perkahwinan Jarak Jauh)..tahun ini agak berbeza ckit sebab aku tk berbuka seorang diri sebb nye sepanjang tmpoh aku mengandung ni aku menumpang di rumah kawan di dalam UMP (atas nasihat doktor yg suh aku jangan byk bergerak)..so, ada la teman tok berbuka posa kali ni..tapi bila weekend je aku balik la uma bersama suami aku..begitu la rutin aku tiap2 hari..tima kasih la pada sahabat aku iaitu Husni Hidayu Husin kerana menumpang aku di rumah beliau sepanjang aku mengandung ni sehingga nk dekat bersalin..heheeh..tima kasih byk2..Hanya ALLAH yang dpt membalas jasa baik kamu itu...

So, sebelum aku mengakhiri N3 aku ini..ingin aku ucapkan sekali lagi...SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK...SEMOGA RAMADHAN KALI INI DAPAT KITA MENAMBAHKAN LAGI AMALAN2 YANG BAIK & TERPUJI..AMIN..


p/s : Cuba untuk menghadiri tarawih setiap malam..AMIN..

Wednesday, July 21, 2010

~P.H.D~

Assalammualaikum kamu2 suma...ketemu lagi kita ya...kali ni N3 yang akan aku lakarkan ni macam meluahkan perasaan la kan...

Ada perkara yng telah menyentap & merobek hati aku ni...emm...manusia2..tak abis2 dngn sifat PHD nye..bukan blaja tinggi ye..tapi Perasaan Hasad Dengki...!!!! huk...kalu nk dikirakan aku bukan la DiVa..bukan juga artis kesukaan...aku hanya insan biasa yang sederhana sahaja...bagi aku dia lagi hebat dari ku...lagi gah dari ku..tapi mengapa, kenapa dan perlukah aku juga jadi bahan katakan pada si dia?????? Sesungguhnya aku tidak mengerti...si dia yang jarang untuk aku berborak hanya mengukir senyuman apabila berjumpa dengan dia tapi tdk aku sangka nama aku turut terseret dlm list kutukan dia...arghhh....apa salah aku pada dia??? aku tk kenal ko ok...tapi aku juga menjadi mangsa...

Memang aku sedia maklum yang si dia suka mengata org di sekeliling beliau..tk kira org tu ada kaitan dengan dia atau tidak..yang pasti dia akan terus mengata...dan yang pasti dia tidak senang dengan kesenangan org lain..dia tdk suka melihat seseorg itu lagi hebat dari dia..Astagfirullahalazim....come on la..zaman moden kan sekrg...jangan la ada lagi sifat macam tu..yang kesian nye..sama2 Melayu kan..setiap insan ada kelebihan & kelemahan nya..tak perlu la untuk kita senaraikannya...daripada senaraikan perangai org lain baik kita senaraikan perangai diri kita sendiri...

Mungkin dia leh perkatakan apa yang dia tk suka tentang diri ku..tapi seharusnya dia kena ingat..Apa yng terjadi pada kita bukan kehendak kita..semuanya telah ditentukan oleh Yang Maha Esa..apakah setiap kejadian yang berlaku pada kita kehendak kita???apa kah dia lupa siapa yang mencipta kita???? apakah dia alpa dengan anugerah yg TUHAN kurniakan pada dia...mempunyai muka yang cntik, mulut yang boleh berkata2, telinga yang bisa mendengar, hidung yang bisa menghidu, mata yg boleh melihat...tapi sayang..dia tidak mengsyukuri dengan apa yang ada...

Kalau difikirkan balik, mmg aku sakit hati teramat sangat dengan apa yang aku dengar...tapi aku tidak sebodoh dia...aku mempunyai akal yang panjang + fikiran yang waras...Ibu & ayah aku mengajar aku agar menjadi insan yang berguna dan jangan mempunyai hati yang busuk...aku tidak lupa semua itu..dan sebagai insan yang hina lagi kerdil ini...aku memaafkan segala kutukan dia pada ku...tapi untuk menjadi insan yang bertalam 2 muka, konon2 baik dpn ko..aku tk berdaya..aku bukan begitu...Walauapapun, kata2 dia pada diriku..tidak sedikit pun melemahkan aku..sebaliknya aku semakin kuat..ya aku KUAT + TABAH...aku tkkan biarkan diriku ini lemah dengan segala kutukan dia pada diri aku...Terima kasih kerana kutukan ko pada aku, aku menjadi semakin kuat + ceria...heheheh...ALHAMDULILAH...

Semoga si dia akan berbahagia di atas kesengsaraan org lain..kerna itu yang dia mahu!!!!



p/s : Hayati la hidup sebaiknya, sebelum nyawa kita ditarik olehNYA..yang penting biar org buat
buat kita, tapi kita jangan buat org...

Wednesday, June 30, 2010

~EmoSi yAng HAruS diKawAL~


ASsalammualaikum awak semua...

Em...semalam tk tau la nape dgn aku..aku teremosi sedikit + dengan perasaan sedih..mungkin aku terlalu ikutkn perasaan...tapi aku bagaikan tersentap dengan kata2 seseorang yang buatkan aku sedih & kata2 seseorg itu terus menusuk kalbu ku..huwaa..
Mula2 aku hanya ingin diamkan diri sahaja tk mahu berkongsi dengan sape2 tapi aku tk boleh...akhirnya aku menceritakan semuanya pada Mr.Mont..betul kata Mr.Mont..aku harus kuat & tabah...mungkin apa yang dikatakan seseorang itu tidak membawa mksud apa2....ya..aku setuju..aku yg terlalu mengikut perasaan..tapi aku benar2 sedih..
Aku tknak sedih2..aku nk happy je selalu..moga2 anak dalam kandungan ku ini akan happy je memanjang...Ya, aku kena KUAT + CERIA...!!! YEAh....
Pada suami ku tersayang..Mr. Mont..terima kasih ye semalam..kerana awk selalu memberikan nasihat yang memberangsangkan..Saya janji tkmo sedih2 lagi..ehheheh...untuk awak saya harus ceria selalu..


P/s : sayang dia!!!

Monday, June 28, 2010

~ aKu~

Assalammualaikum u allz...rindunye nk update blog ni..ari ni terdatang lak mood tok update blog...ehheeh..setelah sekian lama..

Weekend baru2 ni keluarga mertua ku datang rumah aku..bes nye..makan sedap2 gitu...ehheeh..rindu pada diorg..dh lama tk borak + gosip2 gitu..heheheeh...

3 Julai 2010, Sabtu ni UMP akan menerima kemasukan pelajar baru bagi sesi 2010/2011....u all mmg byk keje sedang rancak dijalankan...berdebar pun ada nk terima pelajar baru ni..especially pihak asrama..yela sekarang ni pihak pentadbiran asrama sedang memastikan segalanya berjalan dengan lancar...moga2 tiada apa yang buruk berlaku sepanjang hari berikut..dan sangat berharap pihak keluarga yang menghantar anak2 mereka nnti merasa selesa + selamat bila tiba di UMP...yeahhh...hehehe...

kepada adik kesayangan ku..yang bongsu..selamat ye sambung belajar di Kolej RISDA Melaka...jaga diri baik2 disana ye..semoga dapat keputusan yang cemerlang di sana...kakak mu disini mendoakan semoga kamu berjaya...apa yang penting solat jangan dilupakan..sayang ajak!!!!

Pada ibu, kuatkan semangat ketika menghantar anak bongsu mu di sana...ehheheeh...angah tau ibu sedih...sian ibu...kat uma nnti tinggal la ibu & ayah je di rumah..sobsobsob...sabar ye bu...angah sayang ibu!!!!


p/s : pada adik2 diluar sana..selamat menyambung pelajaran & semoga berjaya ye..

Wednesday, June 2, 2010

~TErKini AKu~


HAi u allz...hehehehe..well gambar yang kat atas adalah diri ku yang terkini..yang semakin gemuk..heheheh...

dh lama aku tk update blog aku ini dgn kisah2 idup ku..idup ku macam biasa tiada apa yang menarik..cuma ada sesuatu je..tapi suatu hari nnti bila smpai masa nye akan ku kabar kan pada kalian suma..diharap kalian suma dapat bersabar ye...

Skrg ni aku sedang sibuk dgn kerja2 hakiki aku di tempat kerja..preparation tok kemasukan pelajar baru nnti di tmpat aku bekerja...byk benda yang perlu dilunaskan...so mmg la tersangat bz sedikit..insyallah selepas bulan Julai kesibukan aku ini akan kembali reda...

so..aku tkda pe lagi nk membebel..tunggu ye next post aku ya..love n mis u all..umuahhhhzzz..



p/s: doakan semoga segalanya berjalan dengan lancar...AMIN..

Monday, May 24, 2010

Mari Menambah Ilmu

Hai u all..hehehe..dh lama kan kiter tk update blog ni..dh bersawang & bertahi burung dh blog ni..heheheh..ari ni ada mood nk update blog..tapi kali ni nk update tentang satu artikel daripada buku DARAcom....masa sambil2 selak buku tu terjumpa la artikel yang amat berguna tok kita semua tok menambahkan lagi ilmu pengetahuan...

Ia mengenai mengejutkan orang tido disunatkan sekiranya orang itu tidur dalam keadaan berikut :

1. Seorang yang tido di masjid dan waktu solat sudah tiba. Ini berdasarkan hadis Abu Bakrah r.a berkata " Aku keluar bersama Nabi s.a.w untuk menunaikan solat subuh. Beliau tidak lalu pada mana2 lelaki melainkan akan menyerunya untuk solat atau mengeraknya untuk solat dengan kakinya." (Hadis Riwayat Abu Daud.

2. Orang yang tido dihadapan orang yang solat kerana mengganggu orang yang solat.

3. Tido di atas permukaan bangunan tanpa penghadang. Rasulullah s.a.w bersabda, "Sesiapa yang tidur di atas permukaan bangunan tanpa ada penghadang(dari jatuh bangunan), sesungguhnya telah terlepas dari tanggungjawab mana2 pihak(sekiranya jatuh). (Hadis Riwayat Abu Daud)

4. Tido dlm keadaan separuh badan terkena chaya matahari dan setengah lagi tidak kena. Nabi s.a.w bersabda, "Apabila slh seorg kamu berada di bawah pancaran matahari kemudian matahari menaik dan sebahagian tubuh mu terkena pancaran matahari dan sebahagian yang lain tidak kena,hendaklah dia beredar." (Hadis Riwayat Abu Daud)

5. Tido sebelum isyak kerana makruh tidur waktu itu. Ini disebut dlm hadis yg panjang, riwayat dari Abi Bakrah r. a di mana berkata,"Baginda tidak suka tidur sebelum solat isyak dan sembang2 selepasnya." (Hadis Riwayat Bukhari)

6. Seseorg yang tidur meniarap. Baginda melihat seorg lelaki meniarap. Lalu baginda bersabda,"Sesungguhnya ini adalah cara baring yang dimurkai oleh Allah dan RasulNya." (Hadis Riwayat Tirimizi dan Ahmad)

7. Mengejutkan org tidur untuk bangun qiamullail. Nabi s.a.w bersabda, "Allah merahmati lelaki yang bangun malam, menunaikan solat dan mengejutkan isterinya. Sekiranya isterinya enggan, dia akan merenjiskan air pada muka isterinya. Allah merahmati wanita yang bangun malam, menunaikan solat dn mengejutkan suaminya. Sekiranya suaminya enggan, dia akan merenjis air ke muka suaminya. (Hadis Riwayat Abu Daud)

8. Mengejutkan org yang tidur untuk bangun sahur. Nabi s.a.w bersabda: "Sesungguhnya bilal akan mengumandangkan azan pada waktu malam (sebelum subuh), maka makanlah dan minumlah sehingga Ibnu Maktum mengumandangkan azan subuh." (Hadis Riwayat Muslim)

Oleh yang demikian, amalan2 yang baik haruslah kita ikuti dan amalan2 yang boleh memudaratkan akidah kita seeloknya kita jauhi..sesungguhnya perbuatan baik akan dibalas baik dan perbuatan jahat adalh sebaliknya..

Terima kasih kepada majalah DARAcom kerana mengeluarkan artikel amalan yang amat berguna dan saya merupakan pembaca setia majalah tersebut..heheheh..


p/s: Perubahan seseorang bermula daripada niat di hati & diri sendiri untuk berubah..
Perubahan pada kebaikan adalah sesuatu yang mulia & dipuji..

Friday, April 2, 2010

..Al-Fatihah..


..Din Beramboi..

Satu nama yang tidak asing lagi dalam industri lawak di negara kita ini. Beliau telah menghembuskan nafas terakhirnya pada pukul 12.30 am 2 April 2010. Beliau telah disahkan oleh doktor bahawa beliau meninggal disebabkan oleh penyakit denggi berdarah.

Secara peribadinya..aku amat menyukai Din Beramboi...bagi aku beliau seorang yang pandai menyesuaikan suasana lawak beliau dengan keadaan..dan secara peribadinya juga aku rasa sedih dan merasai kehilangannya..aku pasti ramai pengiat seni di luar sana merasai kehilangannya..ALLAH lebih menyayangi beliau..ini semua telah ditentukan oleh YANG MAHA ESA...kali terakhir aku melihat dia di kaca tv ialah sewaktu rancangan Raja Lawak ASTRO...emm..rasa cm tk percaya je..rasa macam baru je dia komen2 semua peserta Raja Lawak..emmm...

Walauapepn, sm2 la kita mendoakan semoga roh allahyarham dicucuri rahmat dan sm2 la kita sedekahkan AL-FATIHAH kepada allahyarham...AL-FATIHAH...



p/s: buat ahli keluarga Din Beramboi..tabah menghadapi dugaan..doa kan yang terbaik buat arwah..

Monday, March 29, 2010

Betul ke????

Assalammualaikum dan selamat pagi u olz...hehehehe...

Mesti terkejut dengan tajuk yang aku post kan ni..aku pn sm terkejut cm u olz gak..heehhe..nak tau sebab pe...Weekend baru2 ni aku balik Jengka sebb my hubby ada keje la..so aku balik la uma mentua aku..hehehe....so, untuk tahu ape yang terjadi jom kita layan dialog antara kami...

Lokasi : Hall
Pelakon : Mak, Aku (Ecah) & Mr. Mont (Nasrul)
Jam :12.45 tengah hari

Sedang aku & mak sedang berborak terdengar motor mr.Mont dh smpai uma...preng2..hehehe..pintu dibuka, terjengah muka suami ku dipintu rumah..

Mr.Mont : Assalammualaikum..(dalam keadaan muka yang penat)
Mak & aku : Waalaikumsalam...
Aku: eh dah balik..hehehe..(sambil senyum2 gatal je..hehehhe)
Mr.Mont : Mak ni ha long ada beli tok mak air jus markisa..(sambil disambut oleh mentua ku)...ni tok aok lak..(satu bungkusan dihulur kan kepada aku)
Aku : eh..ape ni...(sambil terpinga2)
Mr.Mont : buka la..pasir tu..
Aku : ala ape ni..(bungkusan tu dibalut dengan suratkhabar yang sangat banyak sehingga aku takut untuk membukanya..hehehe)
Mr.Mont : takyah la takut nk buka..(sambil muka siyus..)
Aku : sabarla..dok buka la..(dlm fikiran benda la laki aku nk kenakan aku ni..heeheh)

Sambil aku membuka balutan tu mak mentua aku dan aku tak sabar nk tau ape isi di dlam nya...taraaaa..alangkah terkejutnya aku...benda tersebut adalah seperti gambar dibawah...sebiji botol yang ada pasir di dalamnye...




..dengan tertulis LOVE U FOREVER AISHAH..

Aku : wah cntiknye....(dalam hati..betol ke laki aku bagi ni..heheh)
Mr.Mont : yele..(dengan muka yang agak tersenyum malu..)

itu adalah antara perbualan antara kami 3...ehheheh...aku mula2 agak terkejut masa dapat bungkusan pemberian Mr.Mont. Yela, husband aku ni bukan la jenis yang romantik pun..dn dia bukan la jenis yang suka buat benda2 cmtu...so kiranya aku agak terkejut dan cam tk percaya je la...heheheh...

Kepada suamiku..kejutan anda ni mmg buat isteri mu ini rasa cam nak gigit perut mu itu...heheheheh!!!!!!

So, pada sahabat2 diluar sana yang mane dh kawen..rajin2 la buat surprise pada org tersayang..walaupn simple tapi rasa begitu hepy dn dihargai....hehehhe...

Pada kaum lelaki yang telah berkahwin walaupn anda bukanlah seorang yang romantik tetapi harus diingat..romantik itu penting untuk mengeratkan lagi hubungan suami isteri...Semoga berjaya dan berbahagia....



p/s : Mr.Mont terima kasih ye..sayang kamooo!!!

Monday, March 22, 2010

~BBQ Kolej Kediaman~

Assalammualaikum u all...heheheh...

aku nk bercerita ckit la..weekend baru2 ni grup Kolej Kediaman telah melakukan aktiviti BBQ..sepatutnya acara tersebut diadakan pada hari Sabtu 20hb March 2010, tetapi oleh disebabkan cuaca yang tidak mengizinkan acara tersebut terpaksa ditangguh ke hari Ahad 21hb March 2010. Acara diadakan pada jam 9.30am di Pantai Anak Air, Tanjung Lumpur dan berakhir pada 1.30pm..yang lamanye sebab nak nyalakan api..punye la payah..tapi sib baik ada org kuat..hehehe..

Masa ni ada yang dh mandi laut la...ehhehe..mmg bes...memang meriah u all..hehehe..meriah dgn org2 nye dan makanan nye..perghh..melazatkan...

Antara juadah yang disediakan adalah mee goreng, nugget, bihun goreng, keropok, nasi goreng, tembikai, kek batik, kek coklat, air asam, ayam, sotong, ikan dan kentang bakar...aduhyaiii..sdp sangat u all..payah nk diungkap dengan kata2..hehehehe..so, taknak la aku nk berleter lagi..jom kita layan gambar2 yang ada k..sory, gmbar masa makan tk ambik sebabnye aku dalam kelaparan..ehhehehe..




So, aku nk ucapkan kepada semua staf2 kolej kediaman dan keluarga kerana sudi memeriahkan lagi acara kita buat pertama kali nye..pas ni bleh la kita adakan acara kita ini..tapi nak org lain jadi PENGARAH nye plak..hehehehe...bagi mereka yang tidak dapat hadir terima kasih diatas sumbangan yang telah diberikan..lainkali join la ye..selain daripada menyertai acara ini secara tak langsung kita dapat mengeratkan hubungan sesama kita..kat situ la kita leh kenal keluarga staf yang lain..

Seandainya terdapat sebarang kekurangan harap dimaafkan..bye u all..


p/s: Kenyang hingga ke petang

Tuesday, March 16, 2010

~sanTai BerSama SuAMi~

Assalammualaikum...

apa khabar u olls...hehehe..diharap sihat2 hendaknye ye...sory la lama tk update blog ni..byk sngat keje urgent yang perlu dilaksanakan...weekend baru2 ni, aku menemani Mr.Mont bermain bolasepak..UiTM Jengka vs TM Kuantan..perlawanan tersebut di adakan di Padang MPK..berdekatan dengan Masjid Besar Kuantan...so, jom kita layan gambar yang ada..ehheheeh..


¬hepy together¬




~cantik sangat~

p/s: dear abang..lain kali kita g jejalan lagi eh..hehehehe..



Tuesday, February 23, 2010

~BerSuka Ria di TaipiNg~

Assalammualaikum...

Hai u all...hehhehhe...apa khabar semua, aku harap kan suma nye sihat ya..Nak berkongsi cerita pada Tahun Baru Cina baru2 ni, aku & Mr.Mont balik ke Taiping...hehehhe..sangat suka..heeheh..kami balik pada hari Jumaat 12/2/2010 hingga Isnin 15/2/2010...suka nye...heheheh..saje aku balik ari senin sebab ari selasa leh la res kat uma..sangat penat bila smpai...
Byk aktiviti yang kami lakukan apabila berada di Taiping....antaranya ari Sabtu pulang ke rumah Pantai Remis...My Mr. Mont tlg ayah aku mengangkat batu..dibantu oleh abang & adik ku..sangat rajin Mr.Mont..hehehe...Ari ahad pagi baru kami pulang ke Taiping smula...
Bila di rumah Taiping, aku, ajak & Mr.Mont bikin piza...buatan sendiri tau...Ibu ku nk sngat makan piza..so aku pun buat la...heheheh...Masa tu Mr.Mont & adik ku nk main PS2, dan aku dengan selamba mengarahkan mereka menolong ku...so ini adalah kraftangan mereka sendiri...hehehhe...

~Mr. Mont bikin~

Dan hasil nya....tadaaaa.....Dengan dilimpahi dengan cheese yang lazat lagi enak...nyum2...sedap...opss...ini belum dibakar ya...

~dibikin oleh Ajak & Mr. Mont..belum dibakar~

Setelah dibakar...ini lah hasilnya...taraaaaa....nyum2...lazat...bergetah lagi...

~ni lah hasilnya...nyum2..~

Sambil menikmati piza, along kesayangan ku telah menghadiahkan aku sebiji kek indulge gitu..hehehehe...sedap long...

~kek pemberian daripada along~

Jom kita menikmati makanan yang terhidang ini...sila2..tambah2...hehehhe...Ops sebelum kita menikmatinya..tarikh yang ada di gambar ada lah silap...kamera aku bengongla...so..enjoy!!!!



p/s: pada kerol..baru ko tau kehebatan ku...



Tuesday, February 2, 2010

~Cari Jodoh~

Apa salahku apa salah ibuku
Hidupku dirundung pilu
Tak ada yang mau dan menginginkan aku
Tuk jadi pengobat pilu
Tuk jadi penawar rindu
Tuk jadi kekasih hatiku

Timur ke barat selatan ke utara
Tak juga aku berjumpa
Dari musim duren hingga musim rambutan
Tak kunjung aku dapatkan
Tak jua aku temukan
Oh tuhan inikah cobaan

Ibu-ibu bapak-bapak
Siapa yang punya anak
Bilang aku aku yang tengah malu
Sama teman-temanku
Karna cuma diriku yang tak laku-laku

Pengumuman-pengumuman
Siapa yang mau bantu
Tolong aku kasihani aku
Tolong carikan diriku kekasih hatiku
Siapa yang mau

Ibu bapak punya anak
Bilang-bilang aku aku yang tengah malu
Sama teman-temanku
Karna cuma diriku yang tak laku-laku

Masa aku tgh drive tadi HOTFM membicarakan tentang lagu ape yang terngiang-ngiang di telinga pendengar, dan tiba2 aku teringat lagu yang kat atas tu..hehehe..bukan pe ada satu hari tu, kawan aku tak suka bila lagu ni dimainkan diradio..sebab nye dia ckp lagu ni cm perli dia..hehheh..kebetulan dia pun tk kawen lagi...ehheheh..lawak2...reaksi muka yang siyus je bila lagu ni dimainkan..hehehe..
Pada kawan2 ku diluar sana...yang mana tk kawen lagi dan masih mencari jodoh aku doakan semoga kalian semua dapat jodoh yang baik....AMIN...
jangan gusar2 sebab semua sudah ditentukan olehNYA..hehehe....sayang u oll...


p/s: Cari Jodoh by Wali..enjoy!!!



Thursday, January 21, 2010

~teRima KasiH~

Hai u oll...ehhehe...tima kasih la pada mereka yang mengucapkan selamat hari lahir dan mendoakan yang terbaik tok kite...tq sangat2..ada yang melalui FACEBOOK, FRIENDSTER, MEMO UMP, SMS, MULUT KE MULUT...oppsss...jangan salah faham ye...heheheh...tima kasih la bebanyak ye...tidak terhingga ucapan terima kasih ni...

Tima kasih gak pada SuyaNakata coz menghadiahkan payung yang sangat cantik & glam gitu...nnti aku upload kan ye tok tatapan kawan2 semua...lagipun aku ngah tunggu hadiah daripada Mr.Mont..dia ckp dia nk adiahkan aku sesuatu yang special..ehhehhe...bila dapat je nnti aku upload k..tk sabar gak ni..sungguh teruja gitu...hehehhe..

Dalam pada ni aku ingin mengucapkan bebanyak terima kasih pada abg long aku coz memberikan kata semangat yang amat menusuk hati ku..kasih seorang abg pada adik nye...tima kasih long..dia anta msg melalui FRIENDSTER dan ini adalah ayat2 nye...

Assalammualaikum my sweet sis

kehadapan adindaku
abangmu mengharapkan segalanya terbaik buatmu wahai adindaku...xmau lea adinda selalu bermuram durja di ati walaupun ceria dimuka...segala yang berlaku biarkan berlalu..mulakan hidup nie dengan penuh tawakal kepada yang maha ESA..kerana sebabNYA kita wujud di dunia...setkan di minda wahai adinda tiada yang buruk hanya yang terbaik..sekian

along yang prihatin

pergh....sungguh menusuk kalbu ku..terima kasih pada along..saya berjanji tok jadi yang terbaik di dunia & di akhirat...dan sebagai adik aku mendoakan semoga abang aku ni mendapat jodoh yang baik seperti perwatakan abang aku yang baik itu (aiceh...promote abg lak..hehehe)

apa yang penting aku amat menyayangi kalian semua...muahmuahmuah :-#



p/s : berbangga kerana dianugerahkan oleh ALLAH seorang abang yang baik & prihatin
love u MEOR ABDUL RAHMAN B. MEOR ZAINUDIN



Monday, January 18, 2010

18 Januari 2010 = 26 taHuN

Alhamdulilah..pada tarikh 18/1/10 ini aku masih lagi bernyawa..ehhehe...dah 26 tahun pn aku...cepat tol masa berlalu...dan hampir 2 tahun juga aku melayari alam rumahtangga..

My mr.mont, slalu tanya apa yang aku nk untuk besday aku kali ni..aku cakapkan pada dia yang aku nk kan dia ada bersama aku, menjalani kehidupan suami isteri yang sebenarnya...mksud aku disini aku nk dia ada senantiasa ngn aku bukan kehidupan sekarang yang hanya jumpa aku waktu weekend je..then mr.mont jawab kalu cmtu dia kena benti keja la..hehehhe...ei sempat lak buat lawak..geram tol aku...
aku tak pasti bila kami dapat idop bersama..tapi aku harapkan untuk arijadi aku yang ntah bila2 dapat kami idop serumah...berharap sangat....
so, untuk arijadi kali ni..aku tk mengharapkan adiah dari suami ku..tapi aku mengharapkan dia di samping aku..em..em..em...
aku percaya suatu hari nnti pasti impian aku ni akan tercapai..AMIN...


p/s:-Mr.Mont adalah suamiku..hehehhe..

Tuesday, January 5, 2010

~2 0 10 ~

huarghhh....ngntok nyer...actually, aku ngah buat keje pastu menyimpang jap la...aku nk pos ckit je ni..
juz nak wish kat u all HEPY NEW YEAR...2010....heheheh...aku tau dh lewat tapi masih lagi dalam mood tahun baru kan...
hopefully, tahun ni akan membawa banyak kebahagiaan dalam idop kalian semua...

p/s : 2010...watch out..

Monday, January 4, 2010

2 0 0 9

Penutup tahun 2009 bagi aku amat pahit...

mula2 dengan berita keguguran aku, dan pada 27hb Disember kami sekeluarga dikejutkan dengan berita kemalangan keluarga mentua ku yang on da way nak balik pahang...mereka aksiden di Kuala Kubu Baru...terima kasih pada orang2 kampung yang menolong keluarga mentua ku sewaktu kejadian berlaku....terima kasih sangat2...di atas kecekapan kalian, keluarga mentua ku tidak ada apa2, cuma mak mentua aku sahaja yang patah pergelangan tangan...tapi kalu ditengok pada keadaan kereta mmg mengerikan..alhamdulilah keluarga mentua ku semua nya selamat...Syukur ALHAMDULILAH....

Diharapkan tahun 2010 akan membawa sinar bahagia kepada kami sekeluarga...AMIN..

Selamat tinggal 2009, selamat datang 2010....


p/s: Kita hanya mampu merancang, tapi TUHAN yang menentukan segalanya..