Monday, October 11, 2010

~Rindu Terubat~

~34 weeks~

Hai u all...Eh bagi salam dl..
ASsallammualaikum....ehheheheh...fuh..akhirnya ari ni berpeluang juga mengemaskini blog aku yang dh lama bersawang..just nk berkongsi kegembiraan di hati ini...ehheheh..bes gile..ari rabu baru2 ni ibu & ayah aku datang ke Kuantan menjenguk aku disini..diorg merehatkan diri mereka di sini shingga ari sabtu malam..perghhh..mmg bes ok!!! bayangkanlah aku tk dpt jumpa diorg hampir 7 bln gak la..bukan aku tknak balik tetapi di atas nasihat doktor meminta aku tidak membuat perjalanan yang jauh bagi menjaga kandungan aku....alhmdulilah, kandungan aku sekarang berusia 34 minggu...tinggal sebulan lagi untuk melahirkannya..aku mengharapkan semoga aku & bayi selamat hendaknya...
Berbalik pada cerita tadi, selama ibu & ayah aku berada disini..aku dilayan bagaikan puteri...ahahhahah...mmg bes...mana taknya, pegi & balik keje ayah anta, balik uma makan terhidang..pastu oder je nak pe..balik je keje terus ada atas meja makan...wah...sangat kenyang & sedap OK!!!! i looooiikkkeeee!!!!! makan jangan cakap la kan...mmg bertambah2 kan...selera sungguh..selama 7 bulan tk merasai masakan ibu aku...so, 4 hari 3 malam tu mmg aku merasai masakan ibu aku je...selesa sungguh rasa perut...terima kasih ibu..
sejak2 aku ngndung ni rumah aku mmg tk berkemas la..penat & tk larat nk mengemas, so 1 day tu bila aku balik je uma aku tgk bersih gile uma aku..haahhahah..dari luar uma, dalam bilik sehingga la kat dapur...bersih & licin je lantai uma...ini semua adalah hasil pertolongan ayah aku..malu la gak kan..tapi apa kan daya ayah aku mmg seorang yang suka mengemas uma...ehhehehe...terima kasih ayah...
Hingga la pada suatu malam tu, ibu aku menyerahkan sehelai kertas yang bertulis kelengkapan @ persiapan bekalan untuk ibu & anak semasa hendak ke hospital...aku pun dgn kusyuk baca kertas pemberian ibu ku...sehingga la di sebelah kertas tersebut..hampir menitis air mata aku membaca....huwwaaaa....sedihnya...tapi cover..tknak menunjukkan kesedihan di dpan ibu...Kata-kata di dlm kertas tersebut yang buat aku rasa sedih adalah...


Dari Ibu mu,
Telah ibu ampunkan dosamu, ibu halalkan air susu ibu dan doa ibu sentiasa bersama dengan anak tersayang ibu, buahati ibu..


huwaaaaaa......!!!! angah sayang ibu!!! tiba2 teringat segala dosa & kesalahan aku pada ibu aku...sekarang, kita harus pandang ke dpn..kenangan dl jadi kan teladan..yang baik kita ikut & patuh mana yang jahat kita jauhi..insyallah hidup kita akan diberkati...AMIN..

~hasil tulisan ibu ku~

Ok, stop pasal sedih2 k..sambung cerita balik...(kembalikan mood ceria tadi)

So, disebabkan kesibukan aku (konvokesyen pelajar & makan malam graduan) aku just ambil cuti sehari sahaja...ari kamis & jumaat aku kena lah kerja..sian ayah & ibu ku dok kat uma je...pada petang jumaat, aku & ibu, ayah, mteh, & pteh pas balik keje kami semua berangkat ke rumah mertua ku di Jengka nk melawat adik ipar aku..(Abd Rahman)..mteh & pteh aku 1st time tgk adik..diorg agk sedih dengan keadaan adik..tapi adik tetap cool & relax...itu yang aku kagum dgn adik ipar aku...dia redha atas apa yang berlaku atas diri dia..pas menjamu selera di rumah mertua ku, terima kasih mak...sedap sup mak masak..lebih kurang pas isyak kami semua berangkat pulang ke Kuantan..
Pada hari Sabtu pagi pula, aku & suami bawa ibu & ayah berjalan di pasar borong Pekan...bukan pasar borong jual2 ikan tau, tapi ni pasar borong jual pelbagai jenis baju, tudung, kain pasang dan macam2 lagi...tak tersenarai...hampir 3jam juga aku & keluarga berkeliaran & membeli belah di pasar tersebut...ibu aku lah orang paling suka sekali pergi ke pasar tersebut..dia ckp murah gila...dia nk datang lagi ke pasar tersebut..ye, nnti angah bawa kan...angah tau ibu suka shopping..heheheh..selesai shopping kami singgah menjamu selera (lunch) di rumah Andak (mak sedara Mr. Mont)...wah...meriah gila lauk2 yang dimasak oleh Andak..kebetulan masa tu Acik pn ada gak..tk ketinggalan Anjang pun ada di rumah Andak..apa lagi meriah la uma Andak masa tu..lauk yang telah Andak sediakan ialah masak lemak pucuk paku, cendawan bercili, sambal udang petai dan lauk singgang ikan..sedap nye..terima kasih ye pada Andak coz sudi masak kan sedap2 tok kami...pada Anjang & Acik tima kasih coz sudi melayan kami..ehheheh..
ibu & ayah aku sangat suka pergi uma Andak..yela, 1 keluarga ramah..tk kekok kata ibu aku..ibarat dh lama kenal...ehheheeh...selesai je makan tengahari kami pun pulang lah kerumah..mmg penat tapi bes..dapat bawa ibu & ayah g jejalan..ari sabtu petang tersebut aku tk dapat nk anta ibu & ayah aku menaiki bas pulang ke Taiping (pukul 8.30pm) kerana aku terpaksa bekerja di Bukit Gambang Resort menguruskan Makan Malam Graduan...sib baik ada Mr. Mont tlg anta ibu & ayah..terima kasih sayang..sedih nya tk dpat anta ibu & ayah...tapi tkpe..tinggal sebulan je lagi untuk aku bersua kembali ahli keluarga ku...YEAHHHHH!!!!! ehehheeh....



p/s : Debaran semakin terasa...doakan yang terbaik ye kawan2..




2 comments:

tulipsufie said...

wa..menitis air mata baca nota itu..semoga selamat dua2 amin..

NaSha said...

AMIN..itu la sufi..akan aku keras kan kertas tersebut..hehehe..