Tuesday, October 26, 2010

WBP 9225

Assalammualaikum u all..

N3 kali ni agak lain ckit kan tajuk dia..bukan aku nk jual no plat keta ye tapi nk menceritakan sesuatu...dang ding dung...
mmg gerun..sebb N3 kali ni aku nk cerita kan kisah keBENGANGAN aku pada hari sabtu yang lepas...

Gini cerita nya...

Pada hari Sabtu yang lalu, aku & Mr. Mont on da way nk g Tanjung Lumpur menikmati ais kacang & sata....Dalam menunggu traffic light warna hijau tiba2....datang sebuah keta PROTON SAGA (lama) warna BIRU no plat WBP 9225 mengesel kan badan keta nya ke keta Mr. Mont!!! JEnG3x....aku terasa keta aku bergoyang masa tu..then tk semena2 keta itu terus belok ke kiri seolah2 dh perasan dia terlanggar keta aku..DAMN!!! aku masa tu mmg naik gila dah..aku suh Mr. Mont kejar...tapi dia relax je..dia leh gelak2 lak..aik..aku pun ckp la..Eh, abg dia langgar keta kita la...jom la kejar...leh je kejar, dia kat sebelah kita je ni..jom la..(dlm nada bengis gila) ala yang..dia tk langgar tu..tayar dia je bergesel dgn keta kita..aduyaii..suami ku..sabar nye dia...
aku pun balas balik kata2 suami ku itu..abg, saya tgh BARAN ni...(aku dgn bongkaknya ckp, masa tu aku nk pusing je stereng keta kejar dia) Mr. Mont bleh gelak je..aku dgn pantas ambik pen & kertas catit la no plat keta tu..yg bes nye Mr. Mont tegur aku..eh yang itu bukan keta proton WIRA la..tapi SAGA...aku dgn bengang jawab balik, Ah lantak la..janji proton gak..(hahaha..aku mmg lemah bab2 jenis keta ni..yang aku tau KERETA je..hahahah)

aku mmg tk puas ati..sebb nye aku rasa mmg dia langgar keta kami..aku minta Mr. Mont benti kat stesen minyak berdekatan..then Mr. Mont pun benti la..lalu, aku dgn pantas nya turun dari keta menuju ke dpn keta..aku nk kepastian..dan akhirnya...geseran di keta kami nmpak dgn jelas..kan aku dh ckp..mmg kena..Mr. Mont pun turun tgk..dgn relax dia jawab...Ala tkpe la, skit je ni..bila polish ni ilang la..(smbil amik kain & basahkan dia lap kesan geseran tersebut) aku tgk muka Mr. Mont, dia dgn tenang senyum je & ajak aku masuk keta..aku terdiam je tgk aksi dia..dan tambah aku terdiam tk terkata ialah bila Mr. Mont dgn relax jawab balik suma pertanyaan aku (nape tk kejar keta kambing tu..) Ayang..abg boleh nk kejar keta tu..tapi dlm keadaan ayang cmni abg tkt dlm kita nk kejar kang tkt kita lak yang aksiden..lagipun ckit je tu..tk kemek pun..bior la dia lari..tk kemana pun..aduhyaiii..sejuk hati aku dapat seorang suami yang cukup sabar & tabah...(bersyukur pada MU YA ALLAH..)sambil aku dgr kata2 suami ku, aku mengusap perut ku sambil berkata2 dlm hati..aku mohon pada mu YA ALLAH moga anak yang bakal aku lahirkan ini menjadi sabah & tabah seperti ayah nya..AMIN...

AKu pun jawab la balik pada suamiku..Yela bang..(dlm nada redha je la...) tapi rancangan nk makan ais kacang + sata tetap diteruskan...mungkin aku msa tu masih dlm mood marah kot..dgn banyak nya aku melantak makan petang...bayangkan sata 3 biji, laksa semangkuk, udang 1 cucuk (5 ekor), ais kacang semangkuk & sotong goreng tepung...ha amik ko..pueh perut aku...ahhahahaahhah...pas je melantak aku pun gerak la balik, coz tkda mood nk jalan2 dh..ini semua gara2..keta kambing tu...cis...kambing panggang tol....belacan kotak busuk!!!!

aku nk bagi nasihat pada ko ye tuan kereta WBP 9225..Aku anggap ko lari tu sebb ko tkda duit la nk bayar kat aku nnti kan..so, aku dh maafkan ko...tapi ko jawab la di akhirat nnti..mungkin org lain tk nampak tapi DIA sentiasa melihat kita bro....fikir2 kan la...


p/s : Pandai buat pandai la tanggung..

3 comments:

tulipsufie said...

wa...garang gile mak buyung..hehehehe

NaSha said...

hahahahah..tau tkpe..tapi cakap la je la kan bila marah..ehheheh...

burn said...

auwww... kak cah garang, larikkkkk.... hehe