Wednesday, September 1, 2010

Semoga Cepat Sembuh

~abd rahman~

Pada hari Selasa (24 Ogos 2010 bersamaan 14 Ramadhan) jam 7.30 am yang lalu, aku telah menerima panggilan telefon daripada Mr. Mont...Aku mengangkatnya dengan suara yang ceria tapi sahutan dari panggilan Mr.Mont bagai berbeza..aku dimaklumkan oleh Mr. Mont bahawa adik beliau kemalangan pada pagi tersebut...YA ALLAH, terkejut sangat aku..masa tu pelbagai soalan yang ingin aku ajukan pada suamiku..tapi aku pendam kan dahulu kerna suamiku pada waktu tersebut sedang dalam keadaan yang agak tekanan..aku hanya mampu katakan kepada suamiku..SABAR YE SAYANG..APA2 BAGITAU...then talian pn diputuskan...adik ipar aku aksiden...terok ke?? kat mane ?? cane leh aksiden?? aduh..byk soalan yang berlegar di dalam fikiran aku masa tu..lebih kurang dlm 20 minit suamiku menelefon ku kembali...masa tu aku rasa kan suamiku dalam keadaan tenang sedikit baru la aku berani utk bertanya kan soalan yang pelbagai itu...ah lega...segala soalan telah dijawab dengan tenang oleh suamiku..

Apa yang aku respek dengan Mr.Mont ni ialah..dia seorg yang sangat tenang dalam situasi yang serius ni...aku harap2 time aku nk bersalin nnti (November) suamiku akan tenang jugak..hehehe..Alhmdulilah, adik iparku dalam keadaan selamat..tiada kecederaan terok yang berlaku..(ini apa yang dilaporkan oleh suamiku pada diriku)..semasa hari kejadian aku tidak dapat menjenguk adik ipar aku kerana pada 25 & 26 Ogos 2010 aku mempunyai bengkel di tempat kerja ku...

So, pada 27 Ogos 2010, lebih kurang jam 10.30am aku dan suami bertolak ke hospital Temerloh utk melihat sendiri keadaan adik ipar aku...alangkah terkejutnya aku setibanya aku di hospital..aku melihat keadaan adik ipar aku yang begitu naif sekali....sedih sungguh dikala aku melihat nya..kalu diikotkan hati..mau aku meraung melihat keadaan nya waktu tu..tapi aku pendam kan..hanya air mata yang bergenang di kelopak mata ku dan segera aku kesat agar tidak jatuh membasahi pipi ku....adik, kesian sangat k.ecah tgk keadaan awk..tk tertanggung rasa sakit yang adik alami...kaki sebelah kanan yang mempunyai 5 tmpat patah..kesemua tempat patah telah dimasukkan besi..YA ALLAH aku mohon pada MU YA ALLAH berikanlah adik ipar ku ini kekuatan bagi menghadapi segala ujian dari MU YA ALLAH..Berikan lah beliau ketabahan dan tingkatkan lah kesabaran beliau YA ALLAH..AMIN..

Aku melihat adik saat itu seorg yang tidak berdaya...setiap kali dia kesakitan aku dapat lihat air mata mengalir..mmg dia seorg yg kuat...sebb tiada esakan tangisan tetapi hanya lelehan air mata yang sedikit mengalir di pp adik...k.ecah kagum dgn adik..kuatkan semangat ye dik..

Sebelum aku pulang ke Kuantan aku pergi melawat adik ipar aku lagi, alhmdulilah...adik semakin segar dari sebelum nya..semakin kedengaran suaranya apabila berkata..dan yang penting adik ipar aku sudah mahu makan..bayangkan selama 5 hari beliau tidak lalu makan..alhamdulilah...syukur kepada MU YA ALLAH..nanti minggu depan k.ecah balik lagi..k.ecah datang melawat adik k..nnti k.ecah masakan lauk sambal ayam kegemaran adik...

Ramai betol yang datang melawat adik...alhmdulilah...terima kasih tidak terhingga kepada mak2 sedara Mr. Mont yang sanggup datang dari jauh dan berkampung di rumah nek..terima kasih...andak, acik, anjang dan semua sekali...hanya ALLAH yang dapat membalas segala jasa & kebaikan kalian..

Kepada adik iparku..semoga cepat sembuh ye..setiap apa yang terjadi pasti ada hikmahnya...kita tak tahu apa yang DIA tentukan utk kita..banyak2 kan berdoa ye..semua org menyayangi adik dan mendoakan adik cepat sembuh..

Kepada keluarga mertuaku, terutama abah & mak...kuatkan semangat..sama2 kita hadapi ujian ini..hati ibu ayah mana tk sedih melihat anak tersayang terlantar di katil hospital..apa yang mampu ecah cakap...ecah akan tolong abah & mak sedaya yang mungkin..

Kepada adik2 Mr. Mont, k.ecah tau semua adik2 ipar k.ecah baik budi pekertinya..alhamdulilah..bersyukur kepada TUHAN kerna dikurniakan adik2 ipar yang baik & ringan tulang..tidak mengira penat lelah menjaga adik tersayang kalian..semoga ALLAH membalas segala jasa kalian..semoga ALLAH meningkatkan kesabaran kalian semua..k.ecah ada utk kalian memerlukan bantuan..

Kepada suamiku, Mr. Mont (walaupun kini semakin kurus kan)...kuatkan semangat..saya doakan semoga sakit dipinggang abang akan berkurangan..harap2 tiada apa yang berlaku..risau sangat saya melihat abang dikala sakit..tdo malam tk lena..tk sanggup nk tgk bang..harap2 sakit itu hanya la stress otot seperti yang dikatakan oleh doktor..Semua mengharapkan abang cepat sembuh..oleh yang demikian, abang yang sulung seharusnya kuat dan saya tahu jauh disudut hati abg merasa ralat atas apa yang terjadi..saya faham bang..tapi ini semua ketentuan DIA..mungkin sesuatu yang baik akan berlaku kemudian hari kita tidak mengetahuinya..oleh itu, buang jauh2 perasaan tersebut..tiada siapa yang bersalah dalam hal ini..Saya ada untuk bersama dengan abang..saya sedia menghulurkan bantuan sekiranya abang memerlukan bantuan saya..selagi termampu saya akan tolong bang..saya sayang abg sangat2..jaga kesihatan ye sayang..


p/s : Kawan2 doakan lah semoga adik ipar saya cepat sembuh...AMIN..


2 comments:

tulipsufie said...

tu sakit pinggang berjangkit namanye..lepas baby kuar tu insyallah le kurang.. baby tak mau mama je rasa sakit pinggang..so, dia bg la papa sakit sama.. -smoga sumenye slamat- :)

NaSha said...

hahahah..yeke sufi..sebb nye dah 4 org tukang urut tk jalan gak..g jumpa pakar & X-Ray pun doc ckp juz sakit urat je..sian la aku tgk Mr. Mont aku tu..sian2..thanks la beb..