Thursday, June 11, 2009

~k A s U t K u~

Semalam aku cuti, sebab nk g intrbiu kecergasan di UiTM Jengka. Suami ku, pagi2 ari dah kejutkan aku pukul 6.00am plak tu..marah ler aku, takkan kol 6am nak suh aku berlari kot...pastu, aku pun bangun la buat pe yang patut..dlm dok aku mengemaskan diri aku sendiri aku nampak suami ku bawa kasut sukan aku ke dalam bilik air..aku tanya la..

aku : abg, nak buatpe bawa kasut tu.

suami ku : nak cuci sikit, kotor sangat kasut awk ni..

aku : aduhyaii...bior la kotor, kang nak lari kang kotor gak...

suami ku : kasut kotor dah macam org kampung, org kampung lagi bersih kasut nya..

aku : (dalam ati)..aik laki aku ni, bebel plak pagi2..(dlm nada tak puas ati pun aku jawab balik)
ala, diorg tu nak tgk saya lari kuat ke tak, bukan nye tgk kasut saya bersih ke tak..

suami ku : ada je point dia nak jawab balik..

aku terus memandang suami ku yang kusyuk mencuci..tidak kah dia sedar bahawa aku tengah tunggu masa nak lari je jap lagi nak pakai kasut tu..dan tidak kah dia sedar bahawa kasut itu akan lembab skit...aduhyaii...terima je la...dah husband aku rajin sangat...

to abg...tima kasih kerana atas pencucian kasut itu, gue dapat g ke final temuduga...
doa kan ku bahagia...aiceh...eehhehe...

No comments: